Datum
U prethodnom periodu predstavnici Ministarstva za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo su aktivno učestvovali u realizaciji aktivnosti o okviru strukturalnog Erasmus+ projekta pod nazivom “Jačanje kapaciteta i mehanizama za unapređenje kvaliteta u visokom obrazovanju u BiH“ - Strengthening Capacities and Mechanisms for Enhancement of Quality Assurance Systems in Higher Education in Bosnia and Herzegovina -SMEQA.
Koordinator projekta je Univerzitet u Zenici, a pored Ministarstva za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo kao partneri u projektu učestvuje šest visokoškolskih ustanova (Univerzitet u Sarajevu, Univerzitet u Banjoj Luci, Sveučilište u Mostaru, Sveučilište „Hercegovina“, Univerzitet/Sveučilište „Vitez“, Panevropski univerzitet „Apeiron“), četiri nadležna ministarstava (Ministarstvo za naučno-tehnološki razvoj i visoko obrazovanje Republike Srpske, Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta Hercegovačko-neretvanskog kantona, Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona, Ministarstvo obrazovanja, znanosti, mladih, kulture i sporta Srednjobosanskog kantona) kao i Agencija za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvalitete Bosne i Hercegovine, Centar za informisanje i priznavanje dokumenata iz područja visokog obrazovanja, Agencija za visoko obrazovanje Republike Srpske, te partneri iz Evropske unije: Agencija za znanost i visoko obrazovanje Republike Hrvatske, Nacionalna agencija za kvalitet u visokom obrazovanju Republike Slovenije, Sveučilište u Splitu i Univerzitet u Ljubljani.
Jedna od realiziranih aktivnosti obuhvatala je studijsku posjetu Univerzitetu u Ljubljani i Agenciji za kvalitet u visokom obrazovanju (NAKVIS).
Učesnicima je predstavljen sistem osiguranja kvaliteta sa „know-how“ sistemom prikupljanja relevantnih podataka, kao i dva primjera dobre prakse na Univerzitetu u Ljubljani: projekat Inovativno učenje i poučavanje u visokom obrazovanju INOVUP (za poboljšanje kvaliteta visokog obrazovanja uvođenjem fleksibilnijih, savremenijih oblika učenja i nastave) i projekat EUROGRADUATE (pilot anketa diplomaca u izboru evropskih zemlje, a koja ima za cilj da postavi temelje za održivo istraživanje diplomiranih studenata širom Evrope).
Predstavnici NAKVIS-a predstavili eksterni sistem osiguranja kvalitete u Republici Sloveniji i ulogu NAKVIS-a -, kao i zakonodavni okvir i procedure u kontekstu ESG 2. Predstavljeni su također i svi oblici eksterne evaluacije koji se provode, a koji uključuju reakreditacija, početnu akreditaciju, evaluacija uzorka i sl.
U okviru SMEQA projekta u Banjoj Luci je održana i Međunarodna konferencija o ključnim principima i elementima modela eksterne evaluacije u institucionalnoj i programskoj akreditaciji - International Conference on Key Principles and Elements for Models of External Evaluation in Institutional and Program Accreditation.
Međunarodna konferencija u Banjoj Luci okupila je predstavnike institucija Bosne i Hercegovine, nadležnih obrazovnih vlasti, visokoškolskih ustanova i drugih zainteresovanih strana iz sektora visokog obrazovanja. Na konferenciji u Banjoj Luci učestvovao je i direktor Akreditacijskog vijeća Mađarske (MAB) i član Odbora Evropske asocijacije za osiguranje kvaliteta (ENQA) Peter Levante Lakatos, koji je predstavio načine primjene ESG-a u različitim kontekstima te nove trendove u Evropskom području visokog obrazovanja EHEA. Također, na konferenciji je učestvovao direktor Evropskog registra za osiguranje kvaliteta u visokom obrazovanju (EQAR) Aleksandar Šušnjar koji je govorio o ulozi EQAR-a u Evropskom području visokog obrazovanja.
Predstavnici Agencije za znanost i visoko obrazovanje Hrvatske (AZVO), Nacionalne agencije za kvalitet u visokom obrazovanju u Sloveniji (NAKVIS), te Agencije za razvoj visokog obrazovanja i osiguranja kvaliteta Bosne i Hercegovine (HEA) prezentovali su sisteme eksternog osiguranja kvaliteta u visokom obrazovanju te njihove uticaje na visokoobrazovni sistem svojih zemalja kao i na međunarodnom nivou.
Tokom konferencije u Banjaluci predstavljen je i dokument „Izvještaj o anlizi osiguranja kvaliteta u Bosni i Hercegovini“ te, na osnovu rasprave i povratnih informacija od svih zainteresovanih strana, definisani su usaglašeni zaključci u ovoj oblasti, a sve s ciljem unapređenja modela eksternog osiguranja kvaliteta i akreditacije u visokom obrazovanju u BiH.
